GoTutor booster omsætning markant gennem biografkampagne

Gennem en kampagne med fokus på biografmediet har GoTutor øget sit salg med 100 % og opnået en tredobling af organiske brandsøgninger.
Kino.dk
(© Kino.dk)

I løbet af sensommeren 2021 udrullede GoTutor, en af landets førende udbydere af privat lektiehjælp, en større brandingkampagne, da GoTutor ønskede at øge kendskabsgraden blandt deres målgruppe. Kampagnen gik på tværs af en række forskellige medier, og her var biografmediet et strategisk vigtigt valg. Flere analyser viser, at biografen er et værdifuldt brandingmedie, da det effektivt øger kendskabet til brandet samt påvirker brandpræference positivt. Biografmediet var derfor en vigtig brik i GoTutors strategi:

 

”GoTutor valgte at satse på biografmediet, da det store lærred gav os en fantastisk mulighed for at fortælle vores unikke historie. Biograf er synonymt med gode fortællinger, og det, mente vi, var en vigtig faktor, da lektiehjælp er et emne, der sætter gang i følelserne – den rette hjælp kan have stor betydning for børn og unges trivsel og deres vej gennem uddannelsessystemet. 

I biografen har folk fuldt fokus på skærmen, og der er god stemning – for os at se var det en situation, der gav os plads til, at vi kunne forklare vores service i dybden.”
- Ruben Samuel Sørensen, CEO hos GoTutor

 

Biografmediet var et blandt flere medier kampagnen, hvor der var fokus på såvel branding som et mere håndgribeligt mål – nemlig flere kunder. GoTutor sig af forskellige medier for at få mest muligt ud af kampagnen. For at styrke budskabet kørte virksomheden fx outdoor i nærheden af de biografer, hvor deres spot blev vist. De brugte også en række digitale medier for at sikre lower funnel-konverteringer. Kampagnen må siges at have givet pote, da GoTutor oplevede en vækst på 100 % i salg, og efterfølgende stod med en ROI på omkring 2.

Langsigtet effekt af samspillet mellem medier

Siden kampagnen blev skudt i gang, har GoTutor oplevet markant vækst. Undervisnings- og lektiehjælpsudbyderen testede kampagnen på et panel, der matcher virksomhedens målgruppe, og resultaterne viste, at kampagnen havde medført en øget kendskabsgrad til brandet, som var en af kampagnens KPI’er. Hele 50 % af panelet oplevede, at de havde fået ny viden om GoTutor, og 43 % var mere positivt stemt over for GoTutor-brandet, hvilket tyder på, at virksomhedens liking er steget væsentligt.

 

”For os er det her et rigtig godt resultat og en god case. Vi ser helt sikkert, at folk bedre forstår vores brand, og at brandet har opnået en højere præference – det er især gældende for dem, der har set vores indhold. Derfor vil vi helt klart benytte os af biografen igen, da vi har oplevet et positivt kommercielt resultat, og fornemmelsen er, at mediet i høj grad også egner sig godt til vores fremtidige historier og kommunikation.”

- Ruben Samuel Sørensen, CEO hos GoTutor

 

Lektiehjælp med et ønske om at øge trivslen i skolen

GoTutor blev etableret i 2014 og har siden da hjulpet over 5.000 børn og unge med lektiehjælp og privatundervisning. Virksomheden motiveres af at se, hvordan eleverne hjælpes godt på vej med viden og vejledning – GoTutors kerneværdi er nemlig at kunne tilgodese børn og unges individuelle behov og løse forskellige udfordringer ved at matche eleverne med passionerede undervisere, der besidder de rigtige kompetencer.

 

GoTutor hører under Egmont og er en del af Lindhardt & Ringhof Uddannelse. Egmonts fornemste opgave er at fortælle historier, og det har de i over 100 år gjort gennem både nyheder, magasiner og bøger. Egmont er også en fond, som årligt donerer 100 millioner kroner til børn og unge, der har det svært. Egmont har en ambition om, at alle børn og unge skal kunne gennemføre en ungdomsuddannelse i 2030. På den måde bidrager fonden til FN's verdensmål nummer 4: "Alle børn i 2030 skal have adgang til kvalitetsuddannelse,"