Cookie- og Privatlivspolitik

Vind biografbilletter hver uge

The Greatest Movie Ever Sold

Tilladt for børn over 15 år

Se mere på medierådet.dk
08.09.2011
| |
1 time 29 minutter (ekskl. reklamer og trailers)
|
The Greatest Movie Ever Sold
|

'The Greatest Movie Ever Sold' er en dokumentarfilm af Morgan Spurlock.

Denne gang er det filmbranchen selv og deres annoncører, han sætter fokus på. Spurlock forsøger at få sin film - altså denne film - 100% reklamefinansieret med product placement og alternativ markedsføring.

Denne markedsføring sker naturligvis på aldeles utraditionel vis, som skaber masser af morskab, når de helt uforberedte firmaer bliver mødt af Spurlocks på samme tid fuldstændig normale og fuldstændig absurde idéer.

Morgan Spurlock spiller selv med i 'The Greatest Movie Ever Sold', ligesom han også selv tidligere både instruerede og spillede hovedrollen i Super Size Me.

VURDÉR SELV FILMEN: 
Din bedømmelse: Ingen (24 votes)
3.6
4

Instruktør

MEDIERNES ANMELDELSER

  • Berlingske

    "'The Greatest Movie Ever Sold' er langtfra så skarp som 'Super-Size Me'. Den har mere godmodigt lune end fokus og bid." (Louise Kidde Sauntved)

  • Jyllands-Posten

    "Ofte er det ganske underholdende... Men udover, at Spurlock får slået fast med åndelige syvtommersøm at vi lever i en verden domineret af reklamer, bliver det ikke klart, hvor det egentlig er han vil hen." (Jakob Levinsen)

  • Politiken

    "'The Greatest Movie Ever Sold' er skarpt tænkt og så vittig, at man må klukke tit og ofte, selv om filmen qua sit projekt retfærdigvis må siges at være noget enstreget." (Kim Skotte)

  • Weekendavisen

    "Spurlock er mindre selvretfærdig, men ikke så politisk skarp som Michael Moore og slet ikke lige så opfindsom. Filmen inkarnerer god-til-prisen-princippet og efter samme slags tænkning er den et fund." (Bo Green Jensen)

Kommentarer

SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Wayne

Vi er så bevidste om product placement, at der egentlig ikke er meget nyt under solen. Som dokumentar er den rimelig - men som biograffilm forventer man mere.

Det kunne have været sjovt, hvis der var lavet en faktisk film som var totalt styret af reklamer - det kunne måske have sat tyk streg under begrænsningerne og faren ved reklamens magt.

Nu ender det med at en række andenrangs virksomheder får reklameplads, de ikke ellers ville have fået.

Michaeluser/943906

En film som på mange måder kunne have været bedre og værre, synes at instruktøren/skuespilleren levede op til sin præsentation som McDonalds æderen i 'Super Size Me.' Denne gang prøver han at lave en film som bare skulle blive være den mest solgte film nogensinde i en handling som hurtigt går hen og bliver for kedelig og for forudsigelig. Samtidig blev jeg godt underholdt og (ganske lidt) overrasket.
Jeg giver filmen 4 stjerner, den var meget god, blev nogle gange lidt for over fladisk men det forsvandt hurtigt væk under de underligt sjove replikker.

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.