Da Metropolitanoperaen åbnede dørene for allerførste gang i 1883 var det Gounods Faust, der stod på plakaten. Gounod nåede at fuldende 12 operaer. Nu er det næsten udelukkende hans Romeo og Julie og Faust, der spilles i operahusene. Men i 1880’erne var det én af verdens mest populære og oftest spillede operaer. Senere blev den fortrængt fra operaens hitlister af Tryllefløjten, Carmen og La Bohéme, men i de senere år er den kommet stærkt igen. Ikke mindst tenorpartiet er en lækkerbisken for mange sangere, og det er ingen ringere end tyske Jonas Kaufmann, der synger partiet (som han i øvrigt deler med kollega-stjernerne Roberto Alagna og Joseph Calleja i sæsonens opførelser på The Met). Og med verdens måske førende bassanger i øjeblikket, René Pape, som djævelen selv, og sopranen Marina Poplavskaya som Fausts udkårne Marguerite, er der lagt op til en sand sangerfest – anført af dirigentkometen Yannick Nézet-Séguin, som i sidste sæson blev rost til skyerne for sin ligeledes biograf-transmitterede udførelse af Verdis Don Carlos.
Brugernes anmeldelser
0,0
0 brugere
1
2
3
4
5
6