0

Instruktør

Kommentarer

SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Jakob P.

Election får 4 stjerner af Anmelderen ****

Ja, endnu en film med Reese Witherspoon har jeg hermed set, og det var en god og underholdende oplevelse. Det var spændende at se hvad Reese nu havde fundet på, i denne her sjove, spøjse komedie som handler om det amerikanske skolesystem. Efter at have set denne film, må jeg sige at Reese Witherspoons talent har mange nuancer, mange højder og mange dybder. Hun besidder en rigtig god evne til at levere et rigtig godt stykke skuespil, hvor hun lever sig godt og grundigt ind i hendes rolle, og leverer et rigtig godt stykke arbejde. På en måde er hun lidt overset, fordi hun har en udsøgt evne til bare at blende ind, og være lidt usynlig på den gode måde.

Tracy Flick (Reese Witherspoon) er en dygtig skolepige, som egentlig er noget af en stræber som altid scorer topkarakterer, og hun er fast besluttet på at vinde skolevalget og blive den nye elevrådsformand på Carver High. Den populære skolelærer Jim McAllister (Matthew Broderick), er ude på at forpurre Tracys planer ved at finde en modkandidat til formandsposten (Chris Klein), fordi han generelt er rigtig træt af hendes evige stræben og ambitiøse planer. Da Jim føler sig lidt overset af sin kone, og søger tilflugt hos sin kones veninde, starter det en kædereaktion af hændelser som vender op og ned på Jims liv.

Jeg var godt og grundigt underholdt i den time og tredive minutter som filmen varer, og jeg mener i øvrigt at det er en udmærket og vellykket komedie, som Reese Witherspoon her spiller med i. Det er ikke en af hendes store roller, men hun spiller godt, og man får en tydelig fornemmelse af hendes karakter. Reese er rigtig god i denne rolle som Tracy Flick, som egentlig er en streng, lille stræber som benytter sig af alle midler til at opnå hendes mål. Tempoet i filmen passer rigtig godt til en komedie, historien var en anelse spøjs, men i øvrigt meget god ellers.

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.