Pressemeddelelse: Kino.dk lancerer StreamingGuide

Kino.dk har siden 2008 inspireret danskerne til at gå i biografen gennem filmnyheder, guides og et online fællesskab af filmelskere. Nu udvider Danmarks største filmsite sit fokus og lancerer StreamingGuide.
Billede

StreamingGuide bliver et mediesite ligesom kino.dk, men til forskel for moderhjemmesiden vil fokus være på at inspirere til film og serier på streaming- og VOD-tjenesterne. Danskerne bruger generelt lang tid på at finde ud af, hvilke film eller serier, de skal se*. For det er en jungle derude med alt for meget indhold og en stor mængde streamingudbydere. Formålet med StreamingGuide er at komme dette manglende overblik til livs.

Således vil indholdet primært bestå af guides, anbefalinger og artikler om de nyeste og bedste film og serier på streaming. Altså en forlængelse af den type indhold, der i forvejen kendetegner kino.dk.

Samtidig vil man kunne bruge StreamingGuide til at få oplyst, hvilken streamingservice eller VOD-tjeneste, der viser ens yndlingsserie, de nyeste film eller børnenes favorittegnefilmserie. Kino.dk’s store database med talrige unikke filmbeskrivelser ligger til grund for platformen, der dog ikke vil forsøge at omfavne alt, men i stedet præsentere det største, bedste og nyeste inden for filmens og seriens verden.

- På kino.dk har vi en ambition om at være et 360 graders filmunivers, der skal kunne inspirere publikum til at se film, uanset hvor og hvornår de vil underholdes. Med vores nye StreamingGuide er det muligt at komme hele vejen rundt i en films levetid og tilmed dække seriefronten, udtaler adm. direktør for kino.dk, Jesper Grünfeld.

Film ude og hjemme

Når en film ikke længere er aktuel i biografen, udkommer den på diverse VOD-tjenester, hvor den kan streames. Men streaming er ikke kun noget, der foregår EFTER livet i biografen. Ofte kan en god film på streaming være det, der gør seeren interesseret i at besøge biografen, både når der er tale om en serie af film, om specifikke skuespillere, instruktører eller genrer.

Altså hersker der en oplagt kobling mellem at se film i biografen og i hjemmet, og det er den synergi, StreamingGuide og kino.dk kommer til at have. Brugerne vil derfor blive anbefalet streamingtitler med tilknytning til biografaktuelle film, så man kan få den bedst mulige opvarmning til biografturen.

Siden er stadig i sin spæde start, en slags betaversion, og der vil løbende komme flere features, et større bagkatalog og en lang række spændende guides og anbefalinger til.

Besøg StreamingGuide her.

Kontakt:

For flere oplysninger kontakt adm. direktør for kino.dk, Jesper Grünfeld på tlf. 25 45 61 10 eller jesper@kino.dk

Om kommercielle muligheder på StreamingGuide:

Som på mange sites er det muligt for kunder at købe ind i StreamingGuides univers. Vi ønsker et samarbejde med en håndfuld kunder, hvor streamingguidens indhold er relevant for dem. På StreamingGuide bliver vores kunder en del af et eksklusivt univers med relevant indhold og brugere, der har en åbenlys interesse i kundernes produkter. De kommercielle produkter består både af bannerkampagne, men især native advertising, hvor vi kan guide brugerne til kundernes produkter i konverteringsøjeblikket.

Kontakt Head of Sales Zophia Damsgaard Weidekamp for at høre mere på tlf. 28 83 18 77 eller mail: zophia@kino.dk

Om kino.dk:

Kino.dk er Danmarks største filmsite, der formidler billetter for over 50 biografer i landet. Som filmmedie dækker vi nyheder fra filmens verden i form af tekst, video og på de sociale medier. Det er her, man kan se de nyeste trailers, de største interviews med danske og udenlandske filmstjerner og få de seneste premiereopdateringer. Kino.dk er ejet af Nordisk Film Biografer og CinemaxX.

* DFI-undersøgelsen Vidste du? https://www.dfi.dk/files/docs/2018-06/Vidste%20du.pdf