Once Upon a Time... in Hollywood får suveræn åbningsweekend i Danmark

Danskerne skal bare se Tarantinos nye
Billede
(© SF STUDIOS)

90.615 danskere har i den fire dage lange åbningsweekend set Quentin Tarantinos nye storfilm Once Upon a Time... in Hollywood.

Filmen, der følger en skuespiller og hans loyale stuntmand, har da også et vanvittigt godt cast i Leonardo DiCaprio og Brad Pitt samt Margot Robbie som skuespillerinden Sharon Tate.

Find dine billetter til Once Upon a Time... in Hollywood her:

Med de flotte åbningstal kan Tarantinos niende (og måske sidste) film meget vel blive den bedst sælgende film af instruktøren herhjemme. De 90.000 er således højere end det samlede billetsalg på Jackie Brown og Death Proof, mens det også kun er ca. 10.000 færre billetter end det samlede salg for hver af de to Kill Bill-film.

Vi har modtaget tallene for de sidste seks danske åbninsgweekender fra Tarantino, og sammenlignet med dem er 'Once Upon a Time... in Hollywood' den bedste åbning i Danmark. Desværre mangler vi pt. tallene fra 'Pulp Fiction's åbning, så vi venter med at råbe: rekord.

I forhold til det endelige samlede billetsalg ligner kun Pulp Fiction og Django konkurrence, men eftersom 'Once Upon a Time...' har solgt i omegnen af en tredjedel og halvdelen af disse titler på kun fire dage, burde der være tid nok til at indhente dem begge.

Det samlede billetsalg for Quentin Tarantinos film i Danmark:

Pulp Fiction: 245.794

Jackie Brown: 83.605

Kill Bill: Vol. 1: 106.599 (åbningsweekend: 41.405)

Kill Bill: Vol. 2: 100.216 (åbningsweekend: 20.882)

Death Proof: 29.497 (åbningsweekend: 5.905)

Inglourious Basterds: 139.979 (4 dage lang åbningsweekend: 22.277)

Django Unchained: 206.061 (4 dage lang åbningsweekend: 33.337)

The Hateful Eight: 138.700 (4 dage lang åbningsweekend: 43.341)