En flænge i himlen større end Guardians of the Galaxy

Sommerens mest populære film på de sociale medier
Billede
(© 20th Century Fox)

En flænge i himlen er den film, der har skabt mest buzz og omtale på de sociale medier over sommeren. Det oplyser analysefirmaet Fizziology, der igen i år uddeler priser til de film, der har gjort sig mest bemærket på sites som Facebook og Twitter.

Dermed slår det populære drama film som Guardians of the Galaxy, Abernes planet: Revolutionen og X-Men: Days of Future Past. For sin bedrift har 'En flænge i himlen' derfor fået prisen for "Mest buzzede i sociale medier".

Dermed ikke være sagt, at al den buzz og omtale var positiv, for sommerens mest positivt omtalte film endte med at blive 22 Jump Street.  

'X-Men: Days of Future Past' scorede prisen for "Største comeback i sociale medier". Ikke fordi den fik decideret dårlig omtale inden premieren, men tonen blev markant bedre efter folk fik set filmen.

'Guardians of the Galaxy' skal naturligvis ikke snydes, for den har vundet prisen for "Mest bad-ass film i de sociale medier". En titel der dækker over filmens evne til at holde en konstant positiv buzz kørende, siden den første funky trailer landede i februar.

Den populære trailer med 'Hooked on a feeling' på soundtracket (Hooka-chaka-hooka-chaka!) skabte mere omtale på de sociale medier, end de første trailers til både Man of Steel og The Amazing Spider-Man 2.

Og så har 'Guardians' ikke engang haft premiere i Japan eller Kina endnu, så den positive buzz skal nok fortsætte en håndfuld måneder endnu.

De resterende vindere udgøres af:

If I stay - "Mest omtalte blandt kvinder"
Godzilla - "Mest omtalte blandt mænd"
Maleficent - "Mest konstante omtale"
Purge: Anarchy - "Mest omtalte udenfor New York og Los Angeles"
Lets Be Cops - "Flest LMAO-indlæg" (LMOA: 'Laughing my ass off')
Bad Neighbors - "Mest omtale inden premieren"