Ny trailer-tendens

Trailers til trailers
Noomi Rapace i 'Prometheus'
(© 20th Century Fox)

Det er blevet mere og mere almindeligt ikke bare at reklamere for Hollywood-film via trailers, men at reklamere for trailers til filmene.

Vi har tidligere set det med The Avengers, der for nogle måneder siden fik en såkaldt announcement teaser trailer til den første trailer.

Der er altså ikke tale om en teaser til en film, hvor man kortfattet skal vise filmens stemning uden at afsløre for meget handling. Der er nærmere tale om en kortere sammenfatning af den trailer, som man vil have folk til at se og som er lige på trapperne.

Nyeste skud på stammen er fra 'Prometheus', Ridley Scotts prequel til Alien (1979), og Tim Burton-filmen 'Dark Shadows', hvor Johnny Depp spiller vampyr. Deres respektive trailers er snart ude, men allerede nu kan man få en smagsprøve på smagsprøven.

Hvad synes du om dette fænomen? Er det at trække trailer-konceptet for langt? Eller er det bare en naturlig udvikling af internettets uanede muligheder?

Dark Shadows får premiere den 10. maj, og Prometheus følger trop den 31. maj.