Cookie- og Privatlivspolitik

The Music Never Stopped

Tilladt for børn over 15 år

Se mere på medierådet.dk
19.01.2012
| |
1 time 45 minutter (ekskl. reklamer og trailers)
|
The Music Never Stopped
|
I dramaet 'The Music Never Stopped' er Henry (J.K. Simmons) og Gabriel (Lou Taylor Pucci) far og søn. 

De er uenige om alt fra tidens musik til politiske synspunkter, og Gabriel vælger derfor at gøre oprør ved at skære alle bånd til sin familie over. Næsten to årtier senere genforenes familien, da Gabriel har fået en hjernesvulst og skal igennem en større operation.

Efter operationen er Gabriels hjerne så beskadiget, at han ikke længere har nogen langtidshukommelse og dermed ingen minder.

Henry er imidlertid klar til at prøve alt, så hans søn ikke glider fra ham igen, og han opsøger derfor Dr. Dianne Daly (Julia Ormond), der er musikterapeut.


'The Music Never Stopped' er baseret på novellen 'The Last Hippie' af Oliver Sacks (Awakenings) og har Lou Taylor Pucci (Thumbsucker) i rollen som sønnen, samt J.K. Simmons (Spider-Man, Juno) som hans far.

VURDÉR SELV FILMEN: 
Din bedømmelse: Ingen (6 votes)
5.3
3.6

Instruktør

MEDIERNES ANMELDELSER

  • Berlingske

    "Musikken løfter filmen... Selv om musikken aldrig stopper, så mangler det godmodige drama i sidste ende et niveau af autenticitet, determination og måske desperation for at blive essentiel frem for bare god." (Jacob Wendt Jensen)

  • BT

    "Dette amerikanske melodrama er bestemt ikke dårligt. Men historien er bare lidt for forudsigelig." (Henning Høeg)

  • Ekstra Bladet

    "... trods sit emne langt hen ad vejen befriende usentimentalt fortalt - ikke mindst grundet fortrinligt skuespil. Og en smuk hyldest til musikkens helende kraft." (Henrik Queitsch)

  • Jyllands-Posten

    "Den prunkløse, lille film vakler i længden for meget mellem at ville være kuriøs sygehistorie ..., grådlabil beretning om faderkærlighed og forsoning og hyldest til 1960'erne. Det sidste lykkes, uanset musikken, mindst godt..." (Jakob Levinsen)

  • Politiken

    "Det er Simmons, der sikrer, at filmen med nød og næppe undgår det sukrede i den ret beset temmelig sentimentale historie..." (Sophie Engberg Sonne)

  • Weekendavisen

    "... alt i filmen bliver bøjet i neon, men følelsen bliver forløst effektivt." (Bo Green Jensen)