Instruktører

Skuespillere

Kommentarer

SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Jakob P.

Legally Blonde får 5 stjerner af Anmelderen *****

Jeg har fået et flip med Reese Witherspoon, og har købt adskillige film med hende, for jeg synes faktisk rigtig godt om hende som skuespiller, og så ser hun også skide godt ud. Næste film jeg skulle se var så Legally Blonde, og efter jeg havde rodet lidt rundt i min hukommelse, kom jeg i tanke om at jeg rent faktisk havde set denne her film før, og sådan er det faktisk med mange af hendes film, jeg har set de fleste da de blev sendt i fjernsynet. Der var en del genkendelse da jeg begyndte at se Legally Blonde. Selv man godt kan sige, at denne film nok højest sandsynligt er klassificeret som en såkaldt "chickflick", en tøsefilm, så kan jeg kun sige at ved siden af den beskuelse, er Legally Blonde også en rigtig god film, en alle tiders feel-good-film.

Da den blonde Elle Woods (Reese Witherspoon) bliver droppet af sin kæreste Warner Huntington III (Matthew Davis), bliver hun besat af at ændre sig og ideen om at vinde sin kæreste tilbage, selv om det betyder hun skal kridte skoene og studere jura på Harvard!!! Da hun langsomt indser at det ikke er lige så nemt, som hun havde forestillet sig, stifter hun nye venner og sætter nye mål for hendes tid på Harvard. Langsomt bliver hun accepteret på trods af hendes blonde hår, og hendes pinke attitude. Jo bedre hun klarer sig jo mere indser hun, at hendes mål og hendes ønsker for fremtiden har ændret sig, og måske er det hun troede hun ville og gerne ville have, slet ikke det som hun gerne vil. Reese Witherspoon spiller Elle Woods i denne fantastiske, friske og sjove komedie hvor hun kæmper for kærlighed, ærlighed, retfærdighed og verdens blondiners ry.

Jeg har købt denne film, uden jeg lige på stående fod vidste hvad jeg gik ind til. Da jeg endelig så denne film, fandt jeg ud af at jeg allerede havde set den, og jeg egentlig syntes godt om den. Det synspunkt har faktisk ikke ændret sig, jeg synes stadig rigtig godt om denne film, og jeg skal også se 2'eren, for den har jeg også købt. Man må sige at Reese gør det godt i rollen som Elle Woods, hun har åbenbart og tilsyneladende den rette portion skørhed og seriøse attitude som rollen som Elle Woods kræver. Jeg ville egentlig have givet denne her film 4 stjerner, men ved nærmere eftertanke synes jeg at den er så god, og Reese gør så godt i hendes rolle, at den fortjener de 5 stjerner som jeg hermed har givet den. Legally Blonde er ikke et mesterværk, men det er og bliver en rigtig god film.

Wayne

så karrikeret at det bliver sjovt, ind i mellem.

Sider