Dokumentarklassikeren ‘Her er Banerne’ er en favorit blandt både filmelskere og togkendere – af en god grund: Med stilrent overskud giver Th. Christensen et unikt indblik i arbejdet på Fredericia station anno 1948 og hylder med musikalsk fornemmelse hverdagens anonyme helte og samfundets smukke kredsløb.
I ’Iran - det nye Persien’ følger vi Kampsaxselskabets afsluttende bygning og indvielse af den transiranske jernbane - en strækning på 1400 km mellem det kaspiske hav og den persiske bugt. Strækningen gennem uvejsomt og vanskeligt tilgængeligt terræn indebar opførelsen af 250 broer og 250 tunneller. Arbejdet påbegyndtes i 1933 og afsluttedes 6 år senere. Pris var 550 millioner kroner.
I ’Iran - det nye Persien’ følger vi Kampsaxselskabets afsluttende bygning og indvielse af den transiranske jernbane - en strækning på 1400 km mellem det kaspiske hav og den persiske bugt. Strækningen gennem uvejsomt og vanskeligt tilgængeligt terræn indebar opførelsen af 250 broer og 250 tunneller. Arbejdet påbegyndtes i 1933 og afsluttedes 6 år senere. Pris var 550 millioner kroner.