Cookie- og Privatlivspolitik

Debat

Start ny debat

Start ny debat

Du skal være logget ind for at skrive debatindlæg

Kan ikke vælge sæder frit.

Spørg kino.dk → Kan ikke vælge sæder frit.

Camie
Camie 6 år siden

Jeg forsøger at bestille billetter til "Insurgent" i Biocity i Odense, d. 2/4 kl. 16.15, men jeg kan ikke frit vælge hvilke sæder jeg vil have.

Problemet er at jeg skal bruge 3 pladser og alle de ledige sæder i den bageste halvdel er grupperet i enten 2 eller 4 sæder. Uanset hvor jeg forsøger at vælge i den bageste halvdel, bliver jeg hele tiden henvist til sæder i den forreste (på række 5).

Hvis jeg vælger 2 sæder kan jeg godt få pladser bagest, men hvis jeg så vil købe en ekstra billet, kan jeg ikke vælge sædet ved siden af de 2 jeg lige har købt. Der vælges hele tiden så der er et ledigt sæde imellem.

Lidt træls at systemet er låst på den måde.

Stem op!
1
Stem ned!
0
(reset)
SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Camillauser/138272

-og ring efterfølgende til billetkontoret og slet det 4. sæde.

Du kan også nøjes med at købe 3 billetter (selv om du har reserveret 4 sæder), ved henvendelse i biografens billetsalg.
Men du kan ikke selv slette det fjerde sæde og betale online.

Camie

Jeg mener bare det er dumt at man skal lave den slags krumspring pga. en designmæssig beslutning.

Hvad er grunden til at man skal vælge i grupper af 2?

Camillauser/138272

Jo tættere publikum sidder, desto flere billetter kan biografen sælge.

Catherinauser/253578

Jeg har selv tit samme problem, da jeg mest går alene i biografen, og kan være irriterende ikke at få mit ene sæde lige hvor jeg vil så længe det er ledigt og kan bestilles.

Kan være jeg fremovre bare skal bestille 2, men sgu tåbeligt når jeg kun skal bruge et.

SJAL

Samme sket for mig her til aften, da jeg skulle reservere 2 til Palads imorgen ~
valgte selvfølgelig 2 bagerst men hvad sker der? ....
Systemet vil partout have at min reservation skal være række 5
yderst til venster ..Gggggg :0(
Efter at have forsøgt mindst 10 gange var jeg så rasende, at jeg opgav og overgav "Opgaven" til min datter.
Yes og hun har samme problem!
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at det skal være så svært og møg hamrende irriterende, vel?
Håber Kino.dk + nfb.dk gør noget ved det, så man selv kan bestemme hvor man vil sidde - hm ;0/
Held & Lykke med fremtidige reservationer

Venligst
SJAL

SJAL

Samme problem når man er 2, kan jeg fortællee dig,
lige forsøgt mindst 10 gange - men blev simpelthen så forbandet at jeg opgav.

dippegalantuser/922792

...er kino en rigtig dårlig portal til at sælge billetter. Både SJALs og CAMIEs problem kan jeg bekræfte og jeg har tit undret mig over, hvorfor man ikke frit kan vælge sæder ved reservering.

Nogle gange - eksempelvis når man køber til store grupper - vil man heller ikke sidde på samme række, fordi alle gerne vil sidde midtfor. Så skal man oprette flere seperate reservationer til hver række og det er ikke sikkert at man lige kan få det til at passe så man sidder "samlet", fordi bookingsystemet er så ringe.

I så tilfælde ringer jeg altid til biografen og bestiller manuelt, for kino hjælper ikke og man bliver bare edderspændt frustreret!

Stine Teglgaard

Sædevælgeren hører under biograferne, da denne handling faktisk sker på de enkelte biografers billetbestilingsportaler.

Det er med andre ord biograferne selv, der bestemmer, hvordan sædevælgeren fungerer.

@Sjal og @Catherina - de problemer, I nævner, opstår fordi den biograf I forsøger at booke hos, har valgt, at fravælge nogle muligheder.
Fx at bestille fx 3 billetter, når der er plads til 4 - eller at nogle rækker i salen er forbeholdt kunder i andre billetkategorier (kan man fx nogle steder ikke vælge visse rækker, hvis man køber børne- eller seniorbillet).

Jeg ved godt, det ikke hjælper jer, men det er blot for at forklare, hvordan situationen er opstået.

MVH Stine
kino.dk

dippegalantuser/922792

Jeg synes lidt, det er en for nem forklaring, den der Stine.

Det er jer, der er billetsælgerportalen (den diskussion har jeg haft med kino før) og det er derfor også jer, der har ansvaret.

Jeg tror på din forklaring, men jeg køber ikke, at I ikke kan gøre noget ved det. I må bare oppe jer og hive fat i biograferne, for når vi hiver fat i biograferne manuelt i hver enkelt situation, så kan tingene godt lade sig gøre.

Det må I så kunne bruge som løftestang til at få indrettet jeres billetsælgerportal mere hensigtsmæssig, så kunderne rent faktisk kan få de billetter, de ønsker.

Generelt synes jeg der er meget ansvarsfraskrivelse i jeres svar fra kino, når det handler om billetmodulet. Det figurerer som en del af jeres hjemmeside, der står "kino.dk" i sidenavnet på billetmodulet og I henviser lystigt til at det er åh-så-nemt at bestille billetter gennem jer - så må I også få det til at du for kunden.

Stine Teglgaard

Tak for feedback. Jeg er da ked af, du synes, det lyder som ansvarsfraskrivelse. Jeg bliver dog nødt til at forklare, hvorfor sædevælgeren fungerer som den gør, og hvem, der har truffet de valg, der ligger bag.

Jeg skriver ikke nogle steder, at vi som virksomhed IKKE er i dialog med biograferne om bestillingsflowet - herunder sædevælgeren. Vi er altid i dialog og alle parter arbejder på, at skabe den bedst mulige oplevelse.

MVH Stine
kino.dk

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.

Aktive debatter