Cookie- og Privatlivspolitik

Debat

Start ny debat

Start ny debat

Du skal være logget ind for at skrive debatindlæg

OSCAR UDDELING 2020

Fri debat → OSCAR UDDELING 2020

Wayne
Wayne 4 måneder siden

Nedtællingen har været igang, længe.

Om man bryder sig om Oscarshowet - eller ikke - så er det et faktum at det hele kulminerer natten til mandag.

Det er den gyldne figur som er mest eftertragtet, blandt flest indenfor filmindustrien.

Personligt har jeg oftest valgt den nemme løsning - at optage hele showet, og stå op mandag morgen, lidt før de vigtigste priser bliver uddelt.

I år prøver jeg så for første gang at tage en all-night'er og se det hele.

Cinemaxx påstår at de viser det i den højeste opløsning, så derfor har jeg booket pladser på liggepladserne, midtfor i IMAXX salen (sæde 1 og 2). Håber ikke det er en dårlig beslutning, som betyder at jeg falder i søvn :-)

Stem op!
4
Stem ned!
0
(reset)
SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Wayne

Er der andre, som skal afsted?

Eller hvad er jeres planer med Oscar showet? Måske ingen?

Wayne

Som forberedelse, havde jeg besluttet mig til at se alle de nominerede - til bedste film.

Jeg nåede i mål.

Hvis jeg skal placere dem i en rækkefølge, med den bedste øverst - ser det sådan ud;

1917
Joker
Le Mans '66
Parasite
Once Upon a Time… in Hollywood
Marriage Story
The Irishman
Jojo Rabbit
Little Women

Spændt på at høre I andres bud på rækkefølgen. Det behøver ikke være en top 9 - hvis I ikke har set alle. Little Women var nok ikke blandt dem jeg ville have set med det samme - hvis den ikke hørte til pensum.

Marianne

men jeg har deltaget ad flere omgange; både i en mindre biograf med indledende spisning og i en lidt større biograf med bobler, kage, mad halvvejs, morgenmad og fri kaffe hele natten.

I begge versioner har det været ganske hyggeligt; helt afslappet (flere havde deres dyne med), og man når i løbet af natten jo at komme lidt ind på livet af sin sidemand (m/k).

Denne gang er min økonomi dog for stram til at deltage. Jeg har af samme grund heller ikke set ret mange film det sidste år, så jeg har absolut ingen holdning til, hvem der skal vinde de forskellige priser.

bambiexplorer

... Imperial, Dagmar, Empire eller Husets Biograf i år, men ender nok med at holde mig til divaneseren herhjemme, med masser af sushi/chips/cocktails og chokolade. Uanset hvad skal det naturligvis ses direkte, med optaktsfilm, rød løber, selve showet samt nedtakt :)

Min rækkefølge, fra bedst til værst:

Parasite
(The Lighthouse)
Joker
Once Upon ...
Le Mans 66
The Irishman
Jojo Rabbit
Marriage Story
Little Women
1917

Segoyuser/116755

Hey Wayne

Amen hvor herligt de gode pladser i Cinemaxx du falder ik i søvn men ligger godt afslappet, jeg ville tage et tæppe og en pude med, gør selv gerne!

I år haps jeg den i Biocity, pga. den film de viser...og deres popcorn er bedre efter min holdning!

Ohh jeg har ikke fået set alle film så kan ik lave en fin liste, men Parasite var anderledes, dog god, Joker uhuu, Once Upon speciel...har slet ik set alle de andre!

Til de af jer som vælger at se Oscar enten i bio eller hjemme, må det blive hyggeligt!

Henriette69

hjemme fra sofaen. Og det gør jeg også i år.
Er pt uden job, så det passer perfekt, men ellers plejer jeg, at tage fri dagen efter.
God fornøjelse i CinemaxX :)

Henriette69

at du nåede alle film.

Jeg nåede:

1917
Joker
Le Mans ‘66
Once upon a time.....
The Irishman (dvs, så faktisk ikke engang halvdelen, da jeg syntes den var gaaaabende kedelig)

Min liste:

Le Mans ‘66
1917
Joker
Once Upon a time....
Og så en halv The Irishman til sidst ;)

Henriette69

Håber du får en en god aften og nat :)

Segoyuser/116755

M Tak det var en rigtig dejlig aften hos Nordisk Film, de have lavet et fint arrangement, tak for det:-)) det er ikke altid jeg ser Oscar i Biografen, men i år valgte det til!

Læses som at du har hygget ligevel.

bambiexplorer

... PARASITE vandt de fire tunge priser :)

I min bog når 1917, som “alle” ellers havde spået til at tage sig af de tunge priser, ikke Parasite til sokkeholderne ... men der er så bare min mening ;)

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.

Aktive debatter