Cookie- og Privatlivspolitik

Debat

Start ny debat

Start ny debat

Du skal være logget ind for at skrive debatindlæg

Academy Awards (Oscar) 2015! Hvem tror du bliver nomineret? Og hvem tror du vinder?

Fri debat → Academy Awards (Oscar) 2015! Hvem tror du bliver nomineret? Og hvem tror du vinder?

Mr. Truman
Mr. Truman 5 år siden

Til januar bliver nominationerne til Academy Awards 2015 offentliggjort. Til februar finder vi så vinderne af Oscar statuetterne. Da jeg ikke kan vente til januar kunne det være fedt og få noget debat om det nu. Hvem tror du bliver nomineret og hvem tror du vinder?

Her er mit bud!

Best Picture

Boyhood (Winner)
Birdman
Interstellar
Foxcatcher
Selma

Best Director

Richard Linklater, (Boyhood)(Winner)
Alejandro González Iñárritu (Birdman)
Morten Tyldum (The Imitation Game)
Christopher Nolan (Interstellar)
Bennet Miller (Foxcatcher)

Best Actor

Michael Keaton (Birdman)(Winner)
Benedict Cumberbatch (The Imitation Game)
Eddie Redmayne (Theory of Everything)
Steve Carell (Foxcatcher)
David Oyelowo (Selma)

Best Actress

Julianne Moore (Still Alice) (Winner)
Reese Witherspoon (Wild)
Shailene Woodley (The Fault In Our Stars)
Marion Cotillard (Two days, One Night)
Rosamund Pike (Gone Girl)

Best Supporting Actor

J.K. Simmons (Whiplash)
Edward Norton (Birdman)
Mark Ruffalo (Foxcatcher) (Winner)
Ethan Hawke (Boyhood)
Miyavi (Unbroken)

Best Supporting Actress

Patricia Arquette (Boyhood)
Keira Knightley (The Imitation Game)(Winner)
Jessica Chastain (A Most Violent Year)
Emma Stone (Birdman)
Meryl Streep (Into The Woods)

Best Original Screenplay

Wes Anderson & Hugo Guinness (The Grand Budapest Hotel)
Alejandro González Iñárritu (Birdman)
Richard Linklater (Boyhood)(Winner)
Christopher & Jonathan Nolan (Interstellar)
Dan Futterman & E. Max Frye (Foxcatcher)

Best Adapted Screenplay

Graham Moore (The Imitation Game) (Winner)
Anthony McCarten (The Theory of Everything)
Gillian Flynn (Gone Girl)
Joel Coen, Ethan Coen (Unbroken)
Paul Thomas Anderson (Inherent Vice)

Best Animated Featured

The LEGO Movie (Winner)
How To Train Your Dragon 2
Big Hero 6
The Boxtrolls
The Tale of Princess Kaguya

Best Forgein Language

Stem op!
2
Stem ned!
0
(reset)
SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Mr. Truman

Best Cinematography

Emmanuel Lubezki (Birdman)
Hoyte Van Hoytema (Interstellar)(Winner)
Jeff Cronenweth (Gone Girl)
Bradford Young (Selma)
Roger Deakins (Unbroken)

Best Film Editing

Sandra Adair (Boyhood)
Douglas Crise (Birdman)(Winner)
William Goldenberg (The Imitation Game)
Spencer Averick (Selma)
Tim Squyres (Unbroken)

Best Production Design

Adam Stockhausen & Anna Pinnock (The Grand Budapest Hotel)(Winner)
Suzie Davies & Charlotte Watts, (Mr. Turner)
Maria Djurkovic (The Imitation Game)
Dennis Gassner & Anna Pinnock (Into The Woods)
Dan Hennah & Ra Vincent (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)

Best Costume Design

Jacqueline Durran (Mr. Turner)
Milena Canonero (The Grand Budapest Hotel)(Winner)
Anna B. Sheppard (Maleficent)
Mark Bridges (Inherent Vice)
Colleen Atwood (Into The Woods)

Best Original Score

Johann Johannsson (The Theory of Everything)
Alexandre Desplat (The Imitation Game)
Hans Zimmer (Interstellar)(Winner)
Trent Reznor & Atticus Ross (Gone Girl)
Thomas Newman (The Judge)

Best Original Song

Lost Stars (Begin Again) (Winner)
Everything Is Awesome (The Lego Movie)
The Last Goodbye (The Hobbit: Battle of the Five Armies)
Let Me In (The Fault In Our Stars)
What Is Love (Rio 2)

Best Visual Effects

Interstellar (Winner)
The Hobbit: The Battle of The Five Armies
Dawn of the Planet of the Apes
Godzilla
Guardians of the Galaxy

Best Makeup & Hairstyling

Guardians of the Galaxy (Winner)
Maleficent
Foxcacther
Into The Woods
The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Best Sound Mixing

Interstellar (Winner)
Fury
Transformers: Age of Extinction
Unbroken

Best Sound Editing

Interstellar (Winner)
Fury
Transformers: Age of Extinction
Unbroken

Camillauser/138272

Eddie Redmayne bliver mindst nomineret for The Theory of Everything

http://youtu.be/LUayjO_KgsQ

Akademiet er vilde med skuespillere, som formår at transformere sig.

Camillauser/138272

-så vil jeg anbefale denne side:

http://www.goldderby.com

bohemianrhapsody

Det ville være fantastisk typisk hvis de er all over Into The Woods, når nu denne, ligesom Les Miserables, har premiere overalt mellem jul og nytår - bortset fra i Danmark, selvfølgelig.

Jeg har faktisk ikke set så mange nyere film i år, så jeg skal nok ikke snakke for højt omkring forudsigelser, men slår lige et slag for hvor meget jeg glæder mig til at se Neil Patrick Harris som vært.

Wayne

Jeg synes Boyhood er en fin film. Hatten af for det fantastiske projekt som lykkes fint.

Trods det, så synes jeg stadig at film skal bedømmes for indhold mere end for måden den er filmet på.

Den bedste film jeg har set i år er ikke Boyhood, men The Judge. Jeg ved ikke om den bliver nomineret, men jeg bliver skuffet hvis ikke Robert Downey Jr. og Robert Duvall bliver nomineret til hhv. bedste skuespiller og bedste birolle.

TorbenWood

Jeg mener helt bestemt du rammer mange rigtige forudsigelser i dine gæt. Nu kan der komme op til 10 film med i kapløbet som årets bedste film, men dine 5 bud virker ret sikre. Det giver så også mulighed for film som: Into The Woods, Unbroken, The Imitation Game, The Theory of Everything og Inherent Vice til at være med i puljen.

Boyhood er storfavoritten til at vinde henholdsvis som bedste film, bedste instruktør og bedste manuskript. Jeg tror også Patricia Arquette har en god chance som bedste kvindelige birolle. Tvivler meget på at Keira Knightley vinder en oscar i år.

Mark Ruffalo kunne godt være et bud på en vinder i bedste mandlige birolle gruppen. Men jeg vil personligt stemme på J.K. Simmons som vinder, da hans rolle lovprises til skyerne overalt.

Michael Keaton og Julianne Moore tror jeg også på vil vinde som bedste mandlige og kvindelige hovedroller. Begge er fremragende skuespillere, og det er efterhånden på tide de vinder statuen. Især for Julianne Moore, som har været nomineret 4 gange uden at vinde.

Lego Filmen er en klar favorit som årets bedste animationsfilm, og så skal Interstellar nok vinde en håndfuld tekniske priser.

Kampen om production design og kostumer står helt klart mellem Into The Woods og The Grand Budapest Hotel. Vi får at se hvem der trækker det længste strå.

Om Christopher Nolan bliver nomineret som bedste instruktør er jeg lidt i tvivl om. Så meget positiv respons har filmen trods alt ikke fået. Jeg tror Angelina Jolie for Unbroken og Rob Marshall for Into the Woods har lige så gode muligheder for at havne i den pulje.

Synes stadigvæk at det er en skam, at underholdningsfilm som Guardians of the Galaxy, Abernes Planet: Revolutionen og Captain America: The Winter Soldier ikke på nogen som helst måde er med i opløbet. Fremragende film, som faktisk har fået bedre anmeldelser verden rundt end mange af de film som er næsten sikre på Oscar nomineringer. Men de ser jo også tingene på en lidt mere firkantet måde ovre i USA. Måske de skulle lave en kategori kun for actionfilm og science fiction/superhelte film. Hvis animationsfilm kan få deres egen pulje, så burde andre genre også. For min skyld kunne vi også sagtens kåre årets komedie og årets gyser.

TorbenWood

Boyhood er uden tvivl en god og seværdig film, men jeg fandt også The Judge som en bedre film. Især de fremragende præstationer fra Robert Downey Jr. og Robert Duvall er med til at gøre filmen til et must-see. Men det er selvfølgelig også et spændende og rørende familiedrama.

Men det er ikke en film som er spået de store Oscar chancer. Måske kan den få en nominering eller to, men det lander næppe hos skuespillerne. Især Robert Downey Jr. er dømt helt ude, fordi feltet af suveræne mandlige hovedroller i år er massiv.

Arrowstormen

Har normalt ikke særlig stor interesse i at spå hvem der bliver nomineret, da udvalget er alt for stort, og mange af de film som ender med at blive nomineret kender jeg kun fordi de blev nomineret. Så jeg venter med at gætte specifikt indtil det bliver januar og vi skal gætte på vinderne i kategorierne.

Jeg kan dog godt lave nogle gæt om nogle film jeg tror bliver store Oscar-mæssigt. Birdman har rimelig meget buzz, så det kunne godt ende med at blive den største af dem alle, som tager Best Picture med hjem. Boyhood og The Imitation Game regner jeg også med får noget kærlighed. Nightcrawler, Foxcatcher, Unbroken, The Theory of Everything og Gone Girl har rig mulighed for at dukke op med nogle skuespiller nominationer, men ved ellers ikke hvilke kategorier de også vil kunne blive nomineret i. HÅBER Hobbitten og Interstellar dukker op i andet end det tekniske, men jeg tvivler.

Maria

Jeg vil slet ikke udtale mig kvalificeret omkring filmene, få dage før selve showet. Jeg ved vi ikke har set halvdelen af de film der bliver nomineret endnu, sådan plejer det altid at være, og man kan ikke gætte på nomineringer på film man endnu ikke ha set, buzz til trods.

Dog er jeg ret sikker på, især, nogle tekniske priser til Interstellar og Hobbitten, samt en eller anden form for anerkendelse til Kvinden der forsvandt. Jeg håber også Boyhood bliver nomineret til noget. Faktisk tror jeg også The Fault in Our Stars har en mulighed for evt. bedste kvindelige hovedrolle.

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.

Aktive debatter