Hvis filmen kun handler om at give en kvindes krop til en andem hvad var så meningen med dans og volk?
Det er undervisning i hekse-dans (indsæt gerne et mere konkret udtryk), som Markos skole udbyder til de studerende. Pointen med skolen er at finde den perfekte krop, som Markos kan leve videre i, så hun kan fortsætte med at udgive sig for at være Mother Susperium. (Altså) Markos skal bruge en ung kvindelig krop, der fejlfrit kan udføre hekse-danse.
Volk, som Madame Blanc opfandte, er det, heksene bruger til at finde den rette krop. Først var det Patricia, som var den rette til at ofre sin krop til Markos, men grundet Patricias paranoide tilgang til underviserne og skolen, valgte hun at stikke af. Dernæst var det Olga, men hun besluttede sig også for at skride af samme grunde som Patricias(, også Sara’ krop blev overvejet). Og det er dermed Susie, som sætter gang i hele filmen, idet hun viser stor interesse indenfor at kunne spille hovedrollen i Volk. Susie har dog svært ved at kunne udøve alle dansetrinene fejlfridt (fordi hun ikke har brugt 10 måneder, som de andre studerende har), så Blanc fjerner de koreografi-evner, som Patricia og Olga har, og så overføre Blanc de evner til Susie, hvilket får drastiske konsekvenser for de piger, der får evnerne fjernet (derfor Olga bliver krøllet sammen). Caroline, som var hende, der kunne lave de spring, som Susie ikke kunne, er et eksempel på, at det faktisk er Blanc, der er skyld i, at pigerne lider.
Alt dette bunder ud i den store nat, hvor skolen skal vise Volk for et publikum. Havde Susie formået at færdiggøre dansen, så havde hun 100% vist, at hun var klar til Markos overtagelse. Men hendes improvisering bryder processen, og det er, derfor hun ændre sig så meget i sidste akt.
Det er ihvertfald sådan, jeg fangede det..
Det skulle ikke undre mig, hvis det er forkert...
Til gengæld giver denne forklaring mest mening i min bog.