Cookie- og Privatlivspolitik

Debat

Start ny debat

Start ny debat

Du skal være logget ind for at skrive debatindlæg

100 KR!? Hvorfor skal det koste så meget at gå i biffen?

Biograferne på kino.dk → 100 KR!? Hvorfor skal det koste så meget at gå i biffen?

Peteruser/932990
Peteruser/932990 8 år siden

Hvorfor er det blevet så dyrt at gå i biffen? Jeg ville forleden ind og se HP7 D2 i biffen, men droppede det da jeg opdagede at det ville koste op mod 450kr for 4 personer?!

Jeg synes det er skammeligt at tage så meget for billetterne, og jeg forstår ikke, hvordan biograferne kan blive ved med at skrue priserne i vejret.

Stem op!
6
Stem ned!
0
(reset)
SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Jan Friberg

At du væger at se en film i 3D, hvilket er dyrere, er dit valg. Hvis folk valgte 3D fra i stor stil så man jo nok priserne falde. Når det er sagt er det vel meget rimeligt at det er den der bruger 3D udstyret der betaler for det. Hvis biografen bruger RealD betales der leje til RealD på kunde eller forestilling.

Almindelig 2D er ikke steget sammen med inflationen de senere år.

Sarah J. Parkeruser/14884

Nu nævner du ikke hvor og hvornår du har ville se filmen, men alt andet lige varierer billetprisen efter placering i salen og tidspunkt på dagen.
Du kan se den om dagen for 70-80 kr. og om aftenen til 85-100 kr. i 2D.
Det er desværre det, det koster.
Billetpriserne har været stabile i flere år, og er ikke steget til sammenligning med alt andet, så det er faktisk ikke blevet så dyrt som det ellers virker.
Men 3D koster så 30 kr. ekstra, da det som nævnt koster en del ekstra at leje den film, samtidig med at 3Dfremviseren og koster virkelig mange penge..
Så det er ikke billetterne biograferne tjener særlig mange penge på, men nok nærmere alt det andet folk tilkøber der gør at det bliver en dyr tur i biffen!

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.

Aktive debatter