Cookie- og Privatlivspolitik

Debat

Start ny debat

Start ny debat

Du skal være logget ind for at skrive debatindlæg

Snydt af Nordisk Film biografer - igen!

Fri debat → Snydt af Nordisk Film biografer - igen!

dippegalantuser/922792
dippegalantuser/922792 1 år siden

Ja, så skete det igen. Igen-igen-igen, kan man endda sige.

Tidligere har der været debat omkring at Nordisk Film ikke gør opmærksom på, at man ikke kan bruge optjente points på bestemte film. Dengang fik vi en sludder for en sladder, hvor Nordisk Film - i modsætning til Cinemaxx - hævdede at det var distributørerne af filmene, der satte begrænsninger på. Men, altså, Cinemaxx havde søreme ikke samme "udfordringer", så det var jo bare en hastigt spundet historie for at lukke munden på os.

Senere viste det sig at problemet blev udvidet til fribilletter også. De kunne nu heller ikke bruges på bestemte film. Samme forklaring, men i Cinemaxx kunne man stadigvæk bruge fribilletter til alle film, så denne gang stank forklaringen endnu værre. Det fik mig simpelthen til at konkludere, at jeg ikke længere gad gå i biografen og hellere ville vente og se filmene hjemme i fremviseren, med det gode lydanlæg, adgang til billige snacks og uden irriterende teenagers med deres mobiltelefoner og lige så irriterende andre, der ikke kunne holde mund under filmen. Der var kun positive ting ved at fravælge biografen.

Og jeg gik ellers i biografen ca. 1 gang om ugen, ofte sammen med en 4-5 andre. De stoppede også...

Nå, jeg har så en rigtig god ven, der har været gennem en hård tid de sidste 5-7 års tid. Han har nydt at vi gik i biografen sammen, så han kom lidt væk fra tingene. Sidenhen har han nydt at blive inviteret ud til os (min kæreste og jeg) for at se film på jævnlig basis.

Han har så vundet et par fribilletter og besluttede at vi skulle ind og se Star Wars i søndags. Han bestilte billetterne og intetsteds fremgik det at han ikke kunne bruge fribilletterne. Det fremgik, at der MÅSKE var et ekstra gebyr, men intet om at de slet ikke kunne bruges. Og han var stolt over at han betalte for turen - også for snacks - for nu hvor han ikke skulle betale for billetterne, så kunne han bruge lidt penge på det. Han ville give lidt tilbage.

Vi står ved skranken, han har fribilletterne i hånden og får så at vide, at de ikke kan bruges. Hans økonomi er meget presset grundet langvarig sygdom, så jeg kunne se skuffelsen med det samme. Ekspedienten forklarer, at det også fremgår, når man bestiller. Jeg har tjekket tre gange efterfølgende. Det fremgår INGEN steder i bestillingsprocessen. Hvor følte han sig snydt!

Selvfølgelig betalte jeg for billetterne og så finder vi en anden film at bruge fribilletterne til, men det var bare ikke det samme. Han var oprigtigt både skuffet og følte sig skidt behandlet, faktisk talt ned til, som om han var en dum løgnhals, af den pågældende medarbejder, der slet ikke ville høre tale om at der IKKE var en advarsel under bestillingen. Hvilket der altså ikke er.

Jeg beklager meget, Nordisk Film og Kino.dk, der agerer bestillingsportal for Nordisk Film og er ejet af bl.a. Nordisk Film, men dette er ikke måden at vinde os tilbage som biografgængere.

I snyder os kunder, I kræver utilbørlige overpriser og I taler ned til jeres kunder.

Skam jer!

Især for at ødelægge gode film-traditioner, men også for at give dårlige oplevelser, når I burde leve af at give gode oplevelser.

Var jeg skuffet? Nej, jeg havde faktisk regnet med noget i den retning, hvilket i sig selv jo blot viser, hvor langt ude I er kommet.

Men så sparer vi jo de tusindvis af kroner hvert år og kan bruge dem på at opgradere udstyret herhjemme, hvilket vi så vil gøre.

Og nej, Kino.dk og Nordisk Film, jeg gider ikke høre jeres bortforklaringer mere. Jeg gider ikke jeres flytten skylden rundt og jeres manglende ansvarstagen. Jeg gider ikke høre på det mere.

I snyder os. I ved, at I snyder os. Og I lyver om det.

Skam jer!

Stem op!
22
Stem ned!
0
(reset)
SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
dippegalantuser/922792

...og man ignorerer fuldstændigt sandheden og teksterne på egen hjemmeside ved henvendelse.

De er ligeglade med os kunder - vi er her kun for at de kan tjene penge på os. De skal på ingen måde, i deres egen optik, leve op til deres side af aftalen!

Jeg troede, måske lidt naivt, at når man levede af service, at man så også tog lidt stolthed i at levere noget god service, men jeg kan forstå at stoltheden ligger i at undgå servicen og hvis konfronteret med det, så bare at lyve.

Men klagen som min ven officielt har indgivet er forbigået i tavshed. 100% tavshed. Og selvom det nu er adskillige måneder siden at kino.dk rettede henvendelse til deres chefer i Nordisk Film (de ejer kino.dk), så er der heller intet svar den vej rundt.

Stine Teglgaard

Vi har ændret teksten i vores kvittering, som vi skrev, vi ville.

Vi har, som du ved, også videregivet alt om din klage til NFBio. Dvs. vi har svaret dig på alt vi kan.

Din klage over selve behandlingen i biografen og politikken omkring rabatter, skal du stadig have svar på fra NFBio. Og her mener jeg svar på den klage du har sendt til dem, for det har du vel?

MVH Stine
kino.dk

Sørenuser/438176

Vil give dig helt ret. Går heller ikke selv meget i biografen længere. Netflix HBO BR er billige og med 4K også lige så gode alternativer. Kan nemt vente på at filmen kommer hjemme.

Opgav Kino, da jeg en gang i 2013 forsøgte at bruge mit Kino kort for at få point ved køb af en film. Putter deres SPAM mail automatisk i skraldespanden, og har ikke brugt mit login siden, før nu for at svare på din kommentar.

Så vil give dig helt ret. Biograften er alt for dyr, især når også ser på deres priser på sodavand, popcorn og slik. Kun hvis en film "skal" opleves i 3d, kunne jeg nu finde på at gå i biografen. Altså max. en gang eller to om året.

At de er så grisk og småligt, tror jeg ikke hjælper på deres økonomiske situation. Det får bare endnu flere, til at vælge dem fra.

Segoyuser/116755

Jeg synes godt nok det er ærgelig din ven ikke har modtaget nogen form for svar retur, det mindste der kunne være foregået en forklaring.

Ja jeg bliver da glad når jeg er ude andet sted modtager en god behandling, smiler siger TAK for god service, det har betydning.

dippegalantuser/922792

...det tog jer så også kun 6 år at få lavet en tekst. At den så bevidst er lavet super tvetydigt og at I stadig ikke tager det ansvar på jer - som I ifølge loven og domsafsigelser på området har - er så en anden sag.

Og nej, I har stadig ikke svaret reelt. Og ja, min kammerat har naturligvis sendt en klage. Ikke mig. For jeg var ikke den der købte. Tak, fordi du viser, at du virkeligt læser det skrevne og sætter dig ind i tingene.

Men sådan er vi så forskellige. Vi er nogle, der rent faktisk tager ansvar i vort arbejde og så er der Kino.dk, hvor man kun gider en sludder for en sladder og aldrig tager ansvar. Eller bruger 6 år på at tage den mindst mulige mængde ansvar.

Lyder jeg ikke tilfreds og imponeret over jeres sublime og storslåede stykke arbejde? Så er det nok fordi, jeg ikke er det.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor I ikke gider jeres kunder. Det er dem, der betaler jeres løn og sørger for at I har et arbejde. Men det gør I ikke og dit udenomssnakkeri beviser dette 100%. Men det er nok også derfor biograferne uddør en efter en og at man kan se at jeres sale står tomme - selv til store film.

Og ved du hvad? Det har jeg det efterhånden fint med! Og det er jeres egen skyld. Bare et minimum af service gennem 6 år, i stedet for jeres laden-stå-til ville ha' ændret på det.

Og fedt at I, som en del af Nordisk Film og CineMaxx, stadig ikke vil vedkende jer noget som helst ansvar, andet end en tvetydig tekst, når man reserverer billetter hos jer.

Næh, sidste krone fra min side er lagt hos jer. I har intet at byde på længere, jeg ikke kan få bedre og billigere andre steder. Endda med bedre service også.

dippegalantuser/922792

...og der er endda blevet rykket for svar. Han ignoreres bare.

Virkelig fin behandling man får af visse biografer. Tal lige om at skyde sig selv i foden!

Anyways, jeg elsker stadig film, men jeg gider ikke støtte dette foretagende. Film bliver nu set hjemme på storskærmen med fremragende surround sound, i en god sofa eller lænestol, med alle de snacks og kolde drikkevarer vi kunne ønske, med adgang til serier, store sportsevents og film der ikke kommer i biografen også, og endda med filmen/programmet sat på pause, hvis naturen kalder.

Anlægget har været dyrt, men hvis man tænker på at jeg har lagt ca. 450 kroner om ugen i biograferne tidligere, så er investeringen såmænd for længst tjent ind igen. Og det slår bare biograferne med længder...

...plus at jeg slipper for reklamer, kan se filmene, når jeg har lyst og ikke på begrænsede tidspunkter, samt at vi undgå irriterende mobiltelefoner og snakkende teenagers, samt at skulle rejse os op for folk, der ikke kan finde ud af at få tisset af inden filmens begyndelse.

Jeg savner simpelthen argumentet for at gå i biografen. Den manglende service var - helt ærligt - det sidste søm i kisten. Biografer eksisterer ikke længere. Ikke for mig.

dippegalantuser/922792

Griske og smålige!

Og at sammenligne med PostNord. Færre og færre benytter produktet, så man bliver mere og mere arrogante og sætter priserne længere og længere op.

Det kommer der sgisme ikke flere kunder i biksen af. Service, fornemmelsen af en speciel oplevelse og noget som ingen andre kan tilbyde. Det ville trække folk til.

Nu? Not so much! Og 3D kan slet ikke trække mig i biografen. Jeg får hovedpine og synsforstyrrelser af det, så jeg har valgt andre alternativer.

Det har de ligesom tvunget mig til.

Januser/350731

Du kan virkelig finde ud af at råbe op. Og gentage dig selv.

Er ked af, at du/i føler i bliver dårlig behandlet.

Dog har jeg heldigvis aldrig haft disse problemer du nævner.

Held og lykke med din sofa derhjemme:S

Stine Teglgaard

Hermed officielt svar fra Nordisk Film Biografer - og sidste svar på denne tråd:

Kære alle

Nordisk Film Biografer svarer gerne på alle klager og spørgsmål og du er altid velkomment til at kontakte os på support@nfbio.dk eller tlf. 70131211 – og har nogen skrevet til os, kan de være sikre på et hurtigt svar. Vi følger ikke diskutioner/klager på debatforum som dette, men da vi er blev gjort opmærksom på denne tråd, skal vi gerne svare.

Fribilletter gælder til stort set alle film, der får premiere. På nogle af årets helt store titler bliver vi dog pålagt af filmselskabet, at vi ikke må tage imod nogen former for gratis billetter – det gælder alle former for fribilletter, aflysningsbilletter, billetter betalt med bonuspoint mv. Det er dermed ikke en begrænsning som Nordisk Film Biografer (eller andre biografer) sætter på filmen.

Gavebilletter (vores er grønne) er dog købt af giveren. De er dermed ikke at betragte som fribilletter og ikke underlagt disse restriktioner. Men det gælder som sagt fribilletter og på vores (lyserøde), står der påtrykt ”Fribilletten kan for visse forestillinger først benyttes 14 dage efter premieren”. Vi vil dog sikre, at det også fremgår tydeligere på vores Q&A.

Denne restriktion blev vi pålagt i forbindelse med Star Wars og det var et ufravigeligt krav fra filmselskabet. Hvis vi ønskede at vise filmen, var vi nødt til at respektere dette krav. Restriktionen gjaldt frem til og med 1. januar, hvorefter vi kunne tage imod fribilletter mv. igen. Restriktionen gjaldt alle biografer, der ønskede at vise Star Wars. Så har andre biografer taget imod fribilletter, så har de gået imod filmselskabets krav.

Det skal dog understeges, at det kun er ganske få gange om året, hvor vi oplever, at der sættes sådanne restriktioner på en film – typisk 1-3 af åres største titler. Men vil vi vise filmen, er vi nødt til at respektere dette.

Vi svarer som sagt alle henvendelser hurtigst muligt og skulle du alligevel ikke have fået et svar eller ønsker en uddybning, er du velkommen til at skrive til os på support@nfbio.dk.

MVH Nordisk Film Biografer

Marcus

Træls oplevelse!

Hvad endte det hele med DIPPEGALANT ?

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.