Cookie- og Privatlivspolitik
Den besynderlige sag om Justice League

Den besynderlige sag om Justice League

Vil du se Zack Snyders vision fuldendt?

Stem op!
13
Stem ned!
0
(reset)

Indlægget er skrevet af Dennis Kirkegaard Jensen, der er fast blogger på kino.dk.

2014 var en simpel tid som fan af tegneserieforlaget DC. Året forinden udkom Man of Steel, og rygter begyndte at cirkulere, at Warner Bros. (som ejer filmrettighederne til DC) havde i sinde at starte deres eget kollektive superhelteunivers a la Marvels (MCU). Da oktober samme år ramte, lagde Warner Bros. alle kortene på bordet. De offentliggjorde et meget ambitiøst udspil over en række kommende DC-film, som skulle være mere drevet af den individuelle instruktørs vision, end det var tilfældet hos konkurrenten Marvel, hvor formand og producer Kevin Feige fungerer som overhoved og tilser alt forbundet med produktionen af deres film.

Læs med, mens jeg giver et overblik over den omfattende korrektion, der har været undervejs bag scenerne hos Warner Bros., siden de første negative modtagelser af deres DCEU-film (inden Wonder Woman). En korrektion der har kostet integritet, mishandling af deres instruktører og en lang mellemfinger til fanbasen, i forsøget på at omvende deres franchise til at ligne konkurrentens. Og det hele kulminerede i Justice League.

Alle øjne var naturligvis på Zack Snyder i forhold til at etablere det medie-døbte DCEU, fordi han var den eneste, der havde udgivet en film (Man of Steel) i denne franchise. Zack, hans kone Debra, og forhenværende producer på alle DCEU-film, Charles Roven, beskrev deres arbejdsproces i et interview med Empire Magazine tilbage i juli 2015 som ‘sandkassen’. Konceptet skulle forstås på den måde, at alle instruktører forbundet med DCEU-film, arbejdede inden for nogle fælles rammer og i konstant dialog med hinanden, så filmene i sidste ende kom til at bære præg af den individuelle instruktørs vision, men med en fælles begivenhed i filmene for øje.

ZACK SNYDER BEHIND THE SCENES ON MAN OF STEEL/WARNER BROS.

Fastforward til Comic-Con 2016, hvor Warner Bros. præsenterede alle sine instruktører forbundet med DCEU film. Zack Snyder havde lige færdiggjort Batman v Superman: Dawn of Justice og var stadig hyret til 'Justice League' part 1 og (dengang) 2. Patty Jenkins var hyret til at instruere 'Wonder Woman'. David Ayer var hyret til at instruere Suicide Squad - en film der fik så negativ en modtagelse, at ingen ved, om han stadig er i tale som instruktør til 'Gotham City Sirens'. Sidstnævnte film blev annonceret ud af det blå, da Warner Bros. efterfølgende, tilsyneladende opgav deres første udspil af film.

James Wan blev også nævnt som instruktør på Aquaman, der er sat til udgivelse i biograferne den 20. december i år. Derudover blev Ben Affleck, som oprindeligt var hyret til at spille Batman, også tilknyttet en fremtidig Batman solo-film som både instruktør og hovedrolleindehaver. En film som Planet of the Apes-instruktør Matt Reeves efterfølgende har placeret sig i instruktør-sædet på, mens vi alle venter spændt på en afklaring fra Ben Affleck i forhold til hans rolle i DCEU-film fremadrettet. Sidst med ikke mindst var Dope-instruktør Rick Famuyiwa hyret til at instruere en 'Flash'-film med udgivelse engang i 2018. En film han valgte at forlade i oktober 2016 uden yderligere forklaring, og som for blot en måneds tid siden fik tilknyttet et nyt instruktør-team i form af John Francis Daley og Jonathan Goldstein. En tarveligt erstatning.

WARNER BROS. FØRSTE UDSPIL AF FILM/WARNER BROS.

Stort set omkring samme tid som Comic-Con 2016 blev Geoff Johns ansat i en formandsrolle for DCEU a la Kevin Feige hos Marvel som følge af den negative respons på Batman v Superman. Geoff Johns er en utrolig vellidt og respekteret skaber af DC tegneserier og har ifølge mangfoldighedens optik løftet populariteten gevaldigt hos nogle af DC’s mindre populære karakterer som netop Flash, men også Aquaman og Green Lantern. Hans målsætning var simpel: Mere håb og optimisme. Fanbasen afventede fortrøstningsfuldt. Men hvis vi kigger på tidslinjen, så er det lige fra Geoffs ankomst, at korthuset begyndte at falde. Rick Famuyiwa forlader 'Flash' som bekendt instruktør i oktober 2016, og nye film blev annonceret til højre og venstre som en del af et nyt udspil af film (som førnævnte 'Gotham City Sirens').

Det er ingen hemmelighed, at efter udgivelsen af 'Batman v Superman' var Warner Bros. meget offentlige omkring, at de ønskede deres film faldt i bedre smag hos kritikerne. Noget som Geoff indrømmer i et interview i september 2016, hvor han udtrykker, at han og Jon Berg blev ansat for at gøre op med den mørke og dystre tone. Hav i mente, at alt dette postyr bliver skabt til trods for, at den blandede modtagelse af 'Batman v Superman' til dels var selskabets egen skyld. Warner Bros. CEO Kevin Tsujihara fik kolde fødder i forhold til at udgive Zack Snyders R-ratede, 183minutter lange Ultimate Edition af 'Batman v Superman,' og hans mistro førte til en meget dårligere 151 minutter 'Batman v Superman', som blev vist i biograferne. Efter en række kritikere fik chancen for at se Zacks vision hjemme i stuerne, var flere ude og undskylde offentligt for deres tidligere udtalelser til filmen, og både kritikere og fans var for en kort stund enige: Lad nu Zack fuldføre sin vision uden indblanding.

ZACK SNYDER BAG SCENEN PÅ BATMAN/WARNER BROS

Kameraet begynder at rulle til 'Justice League' med Zack ved roret. Alt er godt udadtil indtil december 2016, hvor det bliver rapporteret fra flere kilder, at en eksklusiv præsentation af et "assembly cut" af 'Justice League' har fundet sted, og samme kilder hævder, filmen var “Unwatchable”. Andre hævder det de så var glimrende for et "assembly cut", men ordet "Unwatchable" er hvad der havner i overskrifterne. Nu hvor offentligheden er under den forståelse, at Zack har ødelagt 'Justice League', bliver der for alvor diskuteret blandt overhovederne hos Warner Bros., om hvordan de kan smide Zack under bussen.

I hvert fald poster Zack i januar 2017 på hans Vero - True Social profil, et billede fra sættet af Watchmen med Rorschach tilknyttet teksten: “Never compromise. Not even in the face of Armageddon.” Tydeligvis er der bag scenerne diskussion om Zack’s position, og sjovt nok er det for nyligt blevet offentliggjort af tidligere Mashable.com journalist Josh Dickey, at Zack rent faktisk blev fyret tilbage i januar 2017. Dog har instruktøren igen en opdatering på Vero omhandlende 'Justice League' på sin fødselsdag den 1. marts sidste år. Et privat billede af ham selv med teksten tilknyttet; “Working on my Birthday”, hvor han arbejder på en scene i post-produktionen med Aquaman der møder Vulko.

ZACK SNYDER TAGER BILLEDER AF AQUAMAN/WARNER BROS.

Ydermere da kalenderen siger den 22. maj rapporterer Warner Bros., at Zack har valgt at forlade 'Justice League' grundet sorgen over hans datters død. Mellem januar og maj har Zack dog udtalt sig til Fiona Zheng (www.forsnydercut.com), at han havde tænkt sig at tage med resten af Justice League-holdet på presse-tour i Kina. En presse-tour som fandt sted i oktober. Som følge heraf kan man kun antage, at Warner Bros. valgte at misbruge en personlig familietragedie for at forsøge ikke at tabe ansigt overfor den allerede etablerede fanbase af DCEU-filmene, og yderligere bevismateriale for, at han ikke blev fyret i januar. I samme pressemeddelelse indgår det, at Avengers-instruktør Joss Whedon overtager de allerede planlagte reshoots af filmen.

Tiden går, og udgivelsen af 'Justice League' nærmer sig. Det står nu klart for alle, at de planlagte reshoots er noget mere omfangsrige end først udmeldt, da der først i september endnu engang er snak om, at et nyt cut er blevet fremvist for Warner Bros. overhovederne. Blot halvanden måned før udgivelsen af filmen i biograferne. Naturligvis begynder snakken at lyde på, om ikke alle, både Warner Bros. og fanbasen, ville være bedre stillet, hvis udgivelsesdatoen blev skubbet, så det fornødne arbejde kunne fuldføres. Det mente Warner Bros. CEO Kevin Tsujihara dog bestemt ikke, fordi han gerne vil have sin profit fra filmen, inden året var omme. 'Justice League', eller bør jeg sige Josstice League, udkommer, og resultatet er skammeligt! Plot osv. er én ting, men ene og alene på et teknisk niveau er filmen til grin, og Warner Bros. har for mit vedkommende virkelig mistet megen integritet som selskab.

Filmen blev desværre som alle havde frygtet. Et pinligt produkt af interferens til det punkt, at intet i den virkede familiært. Selv for fanbasen. Filmen formåede at ødelægge ansigtet på en af de smukkeste mænd i Hollywood (Henry Cavill). Hans Zimmers melodramatiske musik var erstattet af noget mindre potent fra Danny Elfman. Personskildringen af Batman fra Frank Millers 'The Dark Knight Returns 'var skyllet ud i lokummet og erstattet af en jubelglad taber. Hele essensen af karakteren Wonder Woman blev misbrugt, og i stedet for at repræsentere en rollemodel for kvinder, blev hun objektificeret, og endeligt var Chris Terrios substantielle dialog erstattet med Joss Whedons komiske one-liners. Efter udgivelsen har bl.a. en stuntmand på filmen, cheffotograf Fabian Wagner og Ciarán Hinds (Steppenwolf) udtalt sig offentligt, at de ikke kan genkende den film, der blev vist i biograferne kontra den film, de arbejdede på med Zack, hvilket naturligvis har rejst spørgsmålet: Hvad er vi gået glip af i Zacks cut?

Nu skal du høre... men før du vælger at læse videre, så er der potentielle SPOILERS for Zacks cut forude: 

● En længere åbning, hvori vi følger Bruce Wayne i hans færd for at finde Aquaman. Aquaman er noget mere afvisende overfor Bruce, der fører til scenen med dialog mellem Bruce og Diana fra den første trailer.

BRUCE OG DIANA I JUSTICE LEAUGE/WARNER BROS.

● Mere action i Wonder Womans solo redningsaktion.
● En længere sekvens første gang Steppenwolf forsøger at overtage jorden, med kort dialog fra Green Lantern, Zeus og Ares fra 'Wonder Woman'.
● Efter Steppenwolf har hentet den Motherbox, Amazonerne besad, taler han med essensen af hans mor Heggra, som er indespærret i boksen. Han planlægger at finde alle tre bokse, så han kan frigøre hende. Heggra er Steppenwolfs søster i tegneserierne, men tilsyneladende hans mor i DCEU-filmene.
● Uddybende scener der udforsker Aquamans motivation for at hjælpe holdet. Efter dialog med Mera og Vulko beslutter Aquaman sig for at han føler et vist ansvar overfor jordboerne.

AQUAMAN UNDER VANDET/WARNER BROS.

● Parademons der fisker efter Atlanter.
● Alfred møder holdet i Batmans grotte. Efterfølgende forklarer Bruce holdet om sit mareridt, foreslår de bør forsøge at genoplive Superman, før Steppenwolf gør det, så de undgår at kæmpe mod en ond Superman også. Præcis det scenarie præsenteret i Batmans mareridt fra 'Batman v Superman'.
● Deathstroke redder Lex Luthor ud af spjældet. Politiet er lige i hælene på dem, så de beslutter at mødes senere (i scenen ude på båden).
● Flash redder Iris West (hans kæreste i tegneserierne). Redningsaktionen følger, efter Barry ødelægger vinduet som set i den første trailer.

FLASH DER SMADRER GLAS/WARNER BROS.

● Uddybende scener fra Cyborgs fortid, hvori vi ser hans mor overvære ham spille en imponerende amerikansk fodboldkamp. De begynder på vej hjem i bilen at diskutere, fordi Victor er utilfreds med hans fars manglende engagement for ham. Skænderiet eskalerer, og et uopmærksomt øjeblik resulterer i et biluheld, hvor Victors mor dør. Det er i samme uheld, Victor pådrager sig så meget skade, at hans far må gøre ham halvt maskine.

VICTOR DER SPILLER FODBOLD/WARNER BROS. 

● En længere sekvens på toppen af taget, hvor Kommissær Gordon møder holdet.
● Helt anden sekvens hvor Martha og Lois taler sammen om Clarks død. Uden den horrible objektificering af Lois.
● Scenen mellem Bruce og Diana, inden det endelige opgør, forløber anderledes. I Zacks cut fortæller Bruce Diana, at han er klar til at give sit liv for sine synder (efter at have dræbt så nådesløst i 'Batman v Superman'). Denne scene leder direkte til et callback senere i filmen, hvor Bruce kører på vej mod en sikker død i Batmobilen, men Wonder Woman og Aquaman stopper ham. De fortæller ham, at han er en bedre mand nu, og at han må leve hvis de skal have en chance mod Steppenwolf.
● Superman er noget mere desorienteret efter sin opstanden i Zacks cut, og efter han flyver Lois til Smallville, er der et par, som fotograferer dem. Dette forvirrer ham yderligere, og hans Heat Vision blusser op, før Lois beroliger ham. Clark fortæller, at han ikke kan kontrollere alle stemmerne i sit hoved. Efterfølgende, da Martha ankommer til Kent-farmen, holder hun samme tale for Clark for at berolige ham, som hun gjorde, da han var barn i 'Man of Steel' (scenen hvor han låser sig inde i et skab i skolen).
● En desorienteret Superman vandrer rundt i sit scout ship (fra 'Man of Steel') og prøver at finde ud af, hvilken skæbne han bør omfavne (her ser vi også den ikoniske sorte dragt fra hans genopstanden i tegneserierne).
● Alfred møder Superman.
● Imens Cyborg forsøger at hive Motherboksene fra hinanden, prøver Heggra at overtale ham til at lade være. Nærkontakten fremprovokerer en vision hos Cyborg, og han ser The Hall of Justice i ruiner og ... (trommehvirvel) … Vores første kig på Darkseid. 

ZACK SNYDERS STORYBOARD PÅ DARKSEID/WARNER BROS.

● I kampens hede forsøger Steppenwolf at overtale Superman til at blive general for hans hær. Superman afviser og lander det afgørende slag.
● Steppenwolf bliver henrettet på Apocalypse af Darkseid for sit forræderi, og Darkseid planlægger et visit til jorden for at “meet the Kryptonian.” (Nerdgasm!)
● Bruce bliver besøgt om natten i hans hus af de to Green Lanterns, Tonar-Re og Kilowog, der advarer ham om Darkseids besøg. 

Nu, fire år efter undfangelsen af the DCEU, har Warner Bros. i dén grad bevist, at de er totalt reaktionære. 'Batman v Superman' blev kastreret, David Ayer kunne få lov at vente udenfor i klippe processen af 'Suicide Squad', og 'Justice League'.. (suk) … 'Justice League' blev forsøgt forvandlet til Avengers 2.0. Der er mange skurke i denne ubarmhjertige sag og derfor er skylden svær at placere. Min forhåbning med dette indlæg er at give et indblik i, hvordan de her instruktører, vi idoliserer, virkelig bliver behandlet, og hvordan pengemænd, som oftest ikke har den fjerneste ide om hvordan man laver film, ofte ødelægger mere end de gavner i deres iver efter profit.

Hvis du, ligesom jeg, synes at Zacks cut lyder mere tiltalende, end den version af filmen der havnede i biograferne, eller hvis du bare gerne vil støtte den kreative frihed i Hollywood, og dermed mindske indblandingen af jakkesættene, så besøg denne underskriftindsamling, og lad din stemme blive hørt. (https://www.change.org/p/warner-bros-zack-snyder-s-director-s-and-tom-holkenborg-s-score-for-home-release-e90fef07-11c6-4a9a-9ae8-375c7717dafa).

Kunne du lide nyheden? Giv den noget kærlighed!

Kommentarer

SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
Johnnyuser/335920

der gjorde udslaget for.

Jeg husker Man of Stteel som en OK film, kunne godt lide tonen i den. Har dog kun set den en gang. BvS er synes jeg er fantastisk. Alt det jeg har hørt om manglende motiver og problemer ved karakterer eksisterer ikke for mig. I den oprindelige biograf-version gav alt mening.

Suicide Squad var til gengæld et stejlt dyk nedad. Det eneste der gjorde udholdeligt at se var Margot Robbie og Jared Leto.

Wonder Woman var bare en superhelte film med en Marvel skin over sig. OK første og anden akt, og fuldstændig katastrofal 3. akt. Nå ja og så er der så den ting der kalder sig Justice League.

Der bliver i hvert fald ikke noget Aquaman eller Wonder Woman 2 for mit vedkommende.

Inshapedk

Det lyder virkelig som om, du i det mindste har givet DCEU filmene en chance. Så det gør dig den bedste til at evaluere om de er noget for dig. Jeg er glad for at høre, at du har haft en positiv oplevelse med Batman V Superman om ikke andet.

Horsi

Vi har snakket om dette før. Jeg er egentlig ikke overrasket. Du har altid elsket og forgudet Snyder om end jeg endnu ikke forstår hvad du ser i den mand.

Hør her. Vi er faktisk enige om en del i dette indlæg. Ja der skal lægges en god del af skam hos Warner Brothers. Men det kan ikke lægges der alene. Der er en ting som jeg tror du er nød til erkende. Det er en ting du næppe vil kunne lide men sandheden er nok at Znyder ikke laver film der taler til et stort publikum. Znyder er en visualist. Han laver fænomenale visuels men han kan ikke lave sammenhægende historier med mindre han nærmest ord for ord adoptere en anden historie.

Da Znyder lavede Watchman sagde han selv at han finder at superhelte er kedelige og han kun interesseret i den del af superhelte genren der slår ihjel og har sex. Det er nok her forklaring på Batman's mord rate og at Superman er helt ligeglad med alle de folk der blev slået ihjel mens han slås med sine fjender.

Du er også nød til at forstå at det at presse en film bagud er ekstremt costly. Hvis Warner havde trukket håndbremsen efter Batman V Superman ville det havde kostet adskillige millioner. Der ville være bygget studier på highly in demand steder. Catering og hotel vil være booket og nogle skuespiller skal måske også kompenceres. Derfor pressede de på for at fortsætte.

Så er der også de reshoot. De har været meget omfattende. Husk først skulle det være to film, så blev det til en. Alligevel endte de med at skyde for den samme mængde tid som to film. Ting er ikke gode når det sker.

Jeg blamer Warner for at give en masse noter uden at tænke over det. Jeg blamer Warner for at være dumme og tro de kan lave et shared universe som er instruktør drevent - det kan ikke lade sig gøre. Jeg blamer Warner for tro at Znyder var den rette mand.
Men jeg blamer Znyder for at lave dårlig film uden gode historier.

Inshapedk

Haha, velkommen tilbage Horsi :D Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke forstår, hvorfor du har lyst til at læse og kommentere på mine indlæg, når du ved hvad du går ind til. Ihvertfald så føler jeg snart ikke, at jeg har mere at sige til dig, angående hvorfor Zack Snyder er den mest misforstået instruktør der arbejder i dag.
Først og fremmest bliver jeg nødt til at understrege overfor andre potentielle læsere af dette, at jeg forguder ingen og intet. At hengive sin tro til andre eller overtro er menneskehedens værste egenskab. Men du har helt ret i, at jeg er kæmpe fan af Zack Snyder.
At du synes Zack var et forkert valg til superheltegenren eller at han laver film du ikke bryder dig om, er en vurdering du laver udfra egne præferencer. Faktummet forbliver jo, at så snart Warner Bros. smed hans vision på gulvet, fik de den lavest indtjente film fra DCEU (Justice League). Jeg siger ikke du er i minoriteten, men tydeligvis var der nok fans af hans vision til, at det faktum manden blev fjernet, objektivt var en forkert beslutning.
I forhold til Zack som kunstner, føler jeg det er en tarvelig undskyldning, at sige manden ikke kan fortælle e historie. Han fortæller sine historier på en anden måde (visuelt), hvilket gør manden unik i sit håndværk, og det faktum at han holder fast i det, giver ham i min bog ihvertfald, en ordentlig røvfuld integritet. Mere end jeg kan sige om andre arbejdende instruktører i dag.

Horsi

Jeg kommer tilbage fordi jeg føler der er behov for at vise den side som er velinformeret men imod denne version af DCEU. Jeg håber der en dag kommer en bedre version. Jeg hadder ikke Justice Leauge. Jeg så massere af tegnefilm da jeg var mindre og tanken om at få et delt univers taler til mig. Beklager hvis jeg var for voldsom i ordvalget.
Sevlfølgelig laver jeg det også ud fra præferencer men jeg kigger også på hvad han har lavet i fortiden. Snyder har aldrig bevist at han kan lave film der favner bredt hvis historie fortælling er det mest væsentlige element. Hvis jeg skulle fortælle forskellen imellem Marvel og DC ville jeg sige at. Marvel laver historier om mennesker der bliver guder mens DC laver historier om guder der bliver mennesker. Ud fra den har Snyder vitterligt ikke leveret. Jeg er ligeglad med denne version af Clark Kent og Superman og han er ligeglad med mig. Han gider ikke rede folk. Det samme for Batman. Wonder Woman er den eneste jeg ville tro på ville rede mig hvis min by bliver beskudt. Men en ting vil jeg sige. Det er faktulet forkert at WB begyndte at tabe penge da de forlod hans vision. MoS (Snyder vision) underpreformed. BvS (delvist Snyder vision) underpreformed. SS (ikke Snyder vision) giver overskud men er ikke elsket af kritikerne. Dog tjener den marginalt mindre end BvS. WW (ikke Snyder version) overgår alle forvetninger. JL (sær vision som ingen kan kræve ejerskab over) taber 100 millioner. Meget kunne tyde på de er Snyder's version et flertal har et problem med.
Jeg kan virkelig ikke finde meget af en historie ud over eksplosioner og jesus symboler. Hvordan udvikler de sig som personer hans hovedpersoner? Hvad lærer de? Hvordan reflektere de over på alt dette? Taler de om det? Nej det gør de ikke. Jeg vil havde personer der lærer af de ting der sker omkring dem. At de bekymre sig om mig og jeg om dem og bedømt på hvordan de film han har fået lov til at forme har gjort sig tror jeg mange er enige med mig.

Inshapedk

Det forstår jeg ikke du kan sige. Batman reddede en masse kvinder i BvS, og Superman fløj fra en efterforskning til Mexico for at redde en lille pige fra en brandende bygning.
Nej, det er ikke faktuelt forkert. Som du selv siger, er Justice League den DCEU med lavest indtjening, men også den der er længst fra Snyders etablerede DCEU. Så du modsiger lidt dig selv der. Det er også efter min mening forkert at hævde at WW ikke var Snyders vision. Han castede Gal, var producer på filmen, hjalp Patty med at instruere action, filmen havde hans farvepalette og han er delvist krediteret for historien. Så han har mere eller mindre haft en finger med i alle aspekter af produktionen af Wonder Woman.

Horsi

Skal vi tale om de ekstre store plot huller hvor Superman smadre mere end han reder? Skal vi tale om hvordan han i MoS føler at det bedste sted for en slåskamp er omringet at højhuse? Skal vi tale om BvS hvor de tager ind i byen for at få fag på kryptoniten i stedet for at bringe det ud til slåskampen.
Nej jeg modsiger ikke mig selv. Jeg peget tværtimod at for hver Snyder film er folk blevet mere og mere negative (med god grund). Hele den meddeling kom af at den første film underpreformed ret så voldsomt. Snyder er bare ikke en crowd pleaser. Han er god til visuels. Jeg kender flere der var lige ved at droppe WW bare fordi den mands navn var på. Hvor meget du end fornægter det så er Zack Snyder ikke en mand der taler til masserne.

Mickey

var at hyre Zach Snyder til at overse DCEU. Manden laver altså ikke de bedste film, og med de skuffelser han leverede til at starte med, så fatter jeg ikke at DC lod ham fortsætte! Man kan håbe og gisne, men jeg tror ganske enkelt at Zach Snyder's cut var noget lort, og derfor ændrede DC det til noget som var mindre lort (stadigvæk lort.)
Det eneste gode der er kommet ud af DCEU, er Ben Affleck, som vel nærmest er den bedste on-screen Batman vi har haft! Han har bare været uheldigt at være med i dårlige film. Eneste håb forude er Affleck's solofilm, men hvis dén ryger i vasken, ja så burde man bare stoppe det hele og tænke tingene igennem :/

Inshapedk

Jeg kan ikke give dig et like da jeg er lodret uenig i dine udtalelser Mickey, men tak for din tid uanset :)
Jeg synes slet ikke der er nogen tvivl om, at Ben er den bedste oversættelse af min opfattelse af Batman, så glad for vi er enige der.

Julius

... Men det mest pinlige er DC's superfans, der er overbeviste om, at der et eller andet sted findes et færdigt cut af Zack Snyder før filmen blev rettet til.

Og det får mig i realiteten til at indse DC's reelle problem, hvilket er at Zack Snyder laver dårlige film, ganske simpelt. Først troede de ikke, Man of Steel fungerede, fordi den ikke var mørk nok. Folk kunne jo lide The Dark Knight, og den var mørk, så det må have været fordi den var mørk, at de kunne lide den, ikke?! Det må betyde at superheltefans må ønske en ultramørk film. Så lad os lave BvS og hvis den er lige så mørk og dyster som The Dark Knight, må den jo få samme mængde ros og succes.

Okay, den var elendig. Men Marvel er populært og det er wacky og det er sjovt og alt det andet skrald, så det må betyde, at superheltefans kan lide sjove film! Vi tog fejl hele tiden! Okay, lad os fikse Suicide Squad og udgive den med klassisk rockmusik og farver denne gang, og Harley Quinn vil sige, at hun er lidt irriterende, og alt vil være fantastisk!

Shit, dén kunne de heller ikke lide?! Hvad skal vi gøre?! Vi har prøvet alt nu! (Udover lige den del med at filmatisere et sammenhængende manuskript og karakterer, der taler og opfører sig som normale mennesker.)

Hvad er nu det? Wonder Woman var et hit!? Vi er reddet! Den var sjov, så det må vel betyde, at det var derfor, alle kunne lide den! Glem faktummet at vi gav den til en kompetent instruktør, som forstod det ærligt talt middelmådige manuskript. Så giver vi den næste til Zack! Han har jo bestemt en historie af sjove og muntre film bag sig, ikke? Nej. Han kan ikke lave nogen film uden at tage sig selv vanvittigt seriøst? Hvor svært kan det være at stable et sammensurium af de mest ikoniske superhelte på banen?

Warner Brothers er absurd usikre og har tydeligvis ingen i spidsen, der ved hvad der foregår. Jeg har faktisk sat mig lidt ind i sagerne (for jeg har ikke noget bedre at tage mig til, haha) og billedet, jeg danner mig, er ét af et studie, der er i vildrede og forsøger at rette kurs ved at lære alle de forkerte lektier fra modtagelsen af de tidligere film, mens de samtidig ønsker at mor og far skal se på dem med samme beundring og respekt som deres storebror Disney (som for god ordens skyld er en kæmpe nar, og lillebror Warner Bros. skulle i virkeligheden forsøge at gå mere i sin egen retning).

Og de stakkels fans er så desperate for film med de karakterer, de elsker, at de er villige til at hoppe på tungen over en lavabelagt kløft for at forsvare det, der end bliver udgivet.

Jeg tror, det er for sent. Folk er jo stået af på DC's film, og med rette. Siden BvS har indtjeningen kun været nedadgående, og Justice League (DC's utvivlsomt mere ikoniske Avengers) har nærmest været et flop for dem. Deres film har performet uhørt dårligt, og det er ikke kun fordi, de kun appellerer til superfans af tegneserierne, men lige så meget at de (med undtagelse af Wonder Woman) er frygtelige.

Jeg sætter pris på dit indlæg, Dennis, og jeg håber virkelig ikke, du vil hade mig for min kritik af DC-fankulturen. Du er bestemt mere rationel, velformuleret og -informeret end størstedelen af de tosser, der nærmest sender mig dødstrusler på andre filmsites, så kæmpe ros til dig.

Jeg er bare træt af at se folk blive serveret dårlige film, når det kan gøres så meget bedre.

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.

Aktive debatter