Cookie- og Privatlivspolitik
Når filmkampagner skræmmer

Når filmkampagner skræmmer

Skjult kamera med Carrie

Stem op!
0
Stem ned!
0
(reset)

"OH MY GOD!!!" Sådan lyder standardresponsen, når en kreativ filmkampagne bruger skjult kamera til at skræmme livet af en flok intetanende potentielle biografgængere.

Det er gyseren Carrie (der hjemsøger biograferne den 31. oktober), der har givet anledning til den virale kampagne, hvor gæsterne på en cafe pludseligt bliver vidne til et stk. teenagepige med telekinetiske kræfter... og temperament. Intet blodbad i denne omgang.

Selvom videoens hovedformål er, at skræmme folk ind og se Stephen King-genindspilningen, giver spøgen samtidig undertegnede lyst til at gense en X-Men-film eller to... Magneto ville jo gøre underværker på den lokale kaffebar!
 
Jeg er måske den eneste, der finder de alternative kampagner inspirerende. Men det er da fedt, når filmselskaberne ikke bare dovner den af med 3 plakater, 11 teasers og 24 detaljerige trailers, men istedet bruger deres tårnhøje marketingsbudgetter på at få publikum til selv at skabe omtalen. 
 
Hermed ikke sagt, at følgende fis-i-kaffebutikken er på højde med de virale kampagner, som Christopher Nolan eller J.J. Abrams sender afsted, men der er tænkt ud af boksen og ideen spiller på genrens elskede kombination mellem gys og grin - muligvis inspireret af kampagnen på The Last Exorcism Part II, der tidligere på året markerede sig via en endnu klammere spøg i en frisørsalon.

Du kan se begge videoer forneden.


Kunne du lide nyheden? Giv den noget kærlighed!

Kommentarer

SKRIV DIN EGEN ANMELDELSE
dippegalantuser/922792

...men glem nu ikke den største af dem alle: Blair Witch Project!

Hvis man var i USA i månederne op til udgivelsen, så ville man vide præcis HVOR stort et hit den kampagne var!

Alle, som i enhver man talte med, havde en mening om filmen, uagtet at mange i lang tid slet ikke var klar over at det var en film...

DaviMi

Når jeg ser den her slags ting, kan jeg ikke lade være med at tænke 'de er alle sammen skuespillere'. Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at tro, at alle de folk rent faktisk er kunder.

Derudover superfedt koncept! Er stor, stor fan af den slags og minder mig lidt om en Les Misérables-promotion (af teaterstykket), hvor alle skuespillerne gik rundt i et storcenter og sang sange fra musicalen.

Og så kunne jeg desuden også bedst lide den første. Der var bare gjort så meget mere ud af den. Dog mindede videoen mig netop mere om en superheltefilm end om en gyser, hvor genren var meget tydeligere i Beauty Shop Scare-videoen.

michael

kan kun give dig ret i, at man kommer til at tænke de alle sammen er skuespillere, men så kommer jeg til at tænke på: det jo i amerika så jo, mange af dem er nok kunder. i hvert fald min mening

Sara

Den første er rigtig god!

..MEN! Den sidste var godt nok forfærdelig, stakkels damer! Jeg ville godt nok få dårlige nerver!

Christine

Genialt :D

Ville selv nok skrige en hel del..

Syndes det sjovt med damen i den første video der har travlt med at optage hændelsen på sin telfon :D

Sider

Anonymuser/0
Du skal være logget ind for at skrive en anmeldelse.

Aktive debatter