Btb nyhedsbrev - Kino.dk magasinet

Btb nyhedsbrev primo oktober 2010
Danmarks største filmmagasin
(© Nordisk Film)
Vores gratis printmagasin fik den 1. september leveret læsertal fra Gallup for anden gang, siden vi lancerede magasinet i marts sidste år.

218.000 læsere bladrede i 1H 2010 igennem vores magasin som har et oplag på 68.000, hvilket dermed betyder af magasinet har 3,2 læsere pr. eksemplar. Læsertallet er vi umanerlig stolte af, da det ikke ligefrem er gratis magasiner der sætter dagsordenen i medielandskabet. Men kino.dk magasinet har med sin unikke distribution i biograferne og S-togene, og med filmindhold der bliver lækkert serveret for læseren, skabt en attraktiv annonceplatform.

Faktisk er kino.dk magasinet det 4. største gratismagasin i DK, kun slået af ”Ud og Se”, ”Lime” og ”Skøn” som alle indholdsmæssigt ligger langt fra filmuniverset

De seneste tre måneder har vi implementeret 2D koder i magasinet, hvilket gør læseren i stand til at scanne en kode med sin mobiltelefon, se filmtrailere og på denne måde gøre indholdet i magasinet dynamisk. Annoncørerne kan udnytte 2D koder ved at placere en kode i printannoncen og dermed gøre brugeren i stand til at se en TV-reklame, særligt filmklip eller en elektronisk værdikupon. En elektronisk værdikupon kan aktiveres ude i butikkerne og således kan en printannonce pludselig tilbyde aktivering af kino.dk læserne.

Ring til kino.dk’s salgsteam for at høre mere om 2D koder i printannoncer i Kino.dk magasinet.